Rosłe ryby akwariowe sum rekini

Oglądając w sklepie akwarystycznym, widziałem akwariowe ryby sumy rekinie, nawet mi się spodobały, obecnie napadła mnie idea może zakupić do swojego akwarium rekina.

Akwarystyka Avery and Willard
Nim kupię jakieś ryby akwariowe staram się dużo o nich dowiedzieć, po co, dlatego tak aby rozeznać się jaka pojemność zbiornika jest konieczna dla danego typu rybek akwariowych z jakimi rybami mogą razem pływać. Począłem poszukiwać informacji na rzecz tego gatunku ryby akwariowej w podręcznej mi literaturze i bez wątpienia w Internecie. Zwłaszcza interesują mnie rzeczy wszelkie z nimi powiązane, czym je najprawidłowiej odżywiać, czy hodować te ryby akwariowe jednostkowo czy raczej w ławicy, jak je rozmnażać, ich zapotrzebowania, potrzeby oraz ich otoczenie naturalne.

Czytałem że, sum rekini to rybka akwariowa która dorasta do wymiarów około 60 cm długości. Tym samym do mojego akwarium o pojemności 96 litrów zupełnie się nie nadaje, ma olbrzymi apetyt jest wszystkożerna i dosyć ekspresowo rośnie, takie akwariowe ryby można wyłącznie trzymać w baniakach o objętości 600 – 800 l.

Akwaryści wypowiadają się iż ta rybka to błąd w świecie akwarystyki np. przez same jej wymiary. Ta akwariowa ryba rośnie bardzo prędko, są to bardzo ciekawe ryby akwariowe, ale żeby być w stanie podziwiać je w całkowitej monumentalności trzeba dużego akwarium. W mniejszych zbiornikach niż o pojemności 500 l karleją te rybki i bardzo się męczą okropnie.