Akwarystyka piasek ładny do baniaka wykopany

Wymyśliłem nowiuteńki plan aranżacji mojego baniaka dla ryb akwariowych. Pragnąłem w moim baniaku usypać część dna akwarium piaskiem, który był dłubany z dużej głębokości, jest to piasek na pierwszy rzut oka czysty nieznacznie żółtawy, chcę go jeszcze dodatkowo przesiać i oczywiście wygotować. W tej części dna nie będzie w podłożu nic rosło.

Jedni akwaryści mówią że, piasek może być wrogi do akwarium. Bo ma za malutką budowę i zdoła mącić wodę w akwarium, a że żwirek jest górujący dlatego że pozwala na cyrkulację gazową, np. jak pod żwir dasz torf. Co do piasku np. z pewnej budowy, nie polecam piasku nawet dobrze przesianego i wygotowanego, gdyż akwariowe ryby będą pływać w mgławej wodzie.

Pewien czas temu w sklepie zoologicznym zobaczyłem piasek akwarystyczny do akwarium, jednakże nic o nim nie wiem, albowiem do tej pory posiadałem żwirek który jest podobno lepszy. Chociaż patrząc z innej możliwości zobaczyłem kiedyś baniak 420l z oświetleniem jedna druga fioletowych i połowa białych świetlówek oraz piaskiem na dnie z pływającymi w nim pyszczakami i powiem iż zjawisko przepływania ryby akwariowych ze stronicy z piaskim fioletowym na stronę z biały był niesamowity.

Akwariowa ryba Otocinclus affinis a glony
W ostatnim czasie zastanawiałem się i jestem ciekaw czy akwariowe ryby gatunku Otocinclus affinis, mianowicie tak zwany otosek, czy z czasem ma taką samą skuteczność likwidowania glonów jak młode rybki tego gatunku.

A prawdopodobnie ta ryba akwariowa, przekształca menu, jego skłonność na zjadanie glonów zostaje zamienione innym pokarmem, jak to jest napotykane w wypadku ryb zbrojnika niebieskiego lub kosiarki.

Z tego co się dowiedziałem Otocinclus affinis jednakże właściwie nie tracą chęci na zjadanie glonów jako jedne z niewielu gatunków ryb glonojadów. Jest to ryba akwariowa która pełni włością usługę sanitarną w akwarium, i jeszcze kiryski. Zbrojniki mogą apetyt na glony utracić już jako malutkie rybki akwariowe, chyba w wyższym stopniu wydajny od dwóch glonojadow był by slimak.

Mój kumpel miał inwazję ślimunów, to podobno przyzwoiciej oczyściły mu szyby niż same glonojady, ale plag ślimnów nie jest mile widziana, poniektórym akwarystom glonojady niezwykle kiepsko żerują na przedniej szybie akwarium, a z jakiego powodu, np. bo cały czas ktoś spacerował po pokoju w którym stoi akwarium, a to wielce skutecznie je płoszy, ale dno było niezmiernie czyściutkie, a pompka z filtrem była aż lśniąca.