Akwarystyka żwirek bazaltowy

Ostatnimi czasy byłem w sklepie zoologicznym jak zwykle podziwiałem rybki akwariowe, ujrzałem w sklepie żwir bazaltowy, spodobał mi się jako że był ciemnego pigmentu podłoże w baniaku powinno być naturalnie takiego koloru aby rybki akwariowe czuły się pewniej i przywodzi to im normalne realia gdzie występują.

Akwarystyka - Fish Tank
Przedstawiony żwir mnie zaciekawił dlatego że opracowuje model baniaka z obsadą rybek akwariowych neonów czerwonych. I tu na razie nie posiadam wiedzy jak będzie on pasował roślinkom, rośliny akwariowe to wszak istotna sprawa w całkowitym ekosystemie akwarium, żwir o ile go zastosuje będę użyźniał środkiem Tetra plant Crypt.
Z tego co mi wiadomo żwir bazaltowy ma odczyn obojętny wychylający się ku zasadowemu, niby akwariowe rybki neonki nie powinny być hodowane w ówych wymogach. Dla roślin ponoć lecz średnio się nadaje ten żwir. Dla roślinek najlepszym podłożem jest żwirek rzeczny, przetasowany z torfem i piaskiem, żadne granitowe, bazaltowe, marmurowe podłoże.
Przeto nadal plan pozostawia mi trochę do przemyślenia doczytania i zgrupowania informacji, rybki akwariowe pochłaniają troszkę naszej znajomości.