Kirys a pożywienie serwowane na powierzchni wody w baniaku

Jakiś czas temu nurtowało mnie zagadnienie, na jakie nie znałem odpowiedzi, a to że jestem mózgiem ścisłym to pytanie jest czysto teoretyczne. Chodzi mi o akwariowe ryby kiryski, jak zachowały by się kiryski, jeżeli podawał bym im wyłącznie suchy pokarm mam tu na idei pokarm który nie schodzi na dno natychmiast jak np. płatki w nie dużych ilościach.



Akwarystyka Aufnahmen-556
Czy ryby akwariowe kiryski padłyby z głodu czy podpływały do powierzchni wody baniaka najeść się. Akwariowe ryby kiryski odżywiają się bardzo podobnie jak glonojady, mianowicie szukają resztek pokarmu na dnie akwarium w żwirze. Zasadniczo inne akwariowe ryby taki pokarm by otrzymywały to jakieś resztki schodziły by na dno. Nawet jak bym trzymał same kiryski to nie ma przecie pokarmu nie opadającego na dno, dowolny pokarm dla rybek po jakimś czasie opada. Kiryski podpływają do tafli jak potrzebują żywić się. Kluczową zależnością tu jest, jak duże masz akwarium, jakie inne ryby akwariowe posiadasz itp.

U niektórych akwarystów kiryski wyglądają jak tłuściochy a nie karmią ich żadnymi wspomagającymi pokarmami. Wystarczy że wrzucisz do baniaka tyle pokarmu że część opadnie na dno, a część pożywienia będzie sobie pływać po powierzchni. Jeżeli kiryskom nie wystarczy to co opadło na dno akwarium to pozbierają sobie resztę z powierzchni. Jeżeli chcesz możesz kupić im oczywiście jedzenie kirysek nie widzę tu naprzeciw wskazań.