Ryby akwariowe w akwarium z szybą wypukłą

Rybki akwariowe hodowane w baniaku z szybą wypukłą taka idea mnie ostatnio ciekawiła, czy faktycznie jest warto kupić takie akwarium z wypukłą szybą, podobno takie akwaria trzaskają gdzieś tam dowiedziałem się, na osobistej skórze nie doświadczyłem a faktycznie to wypada by stwierdzić na własnym szkle. Czy osiąga się, coś dzięki takiej szybie w baniaku a być może wręcz na odwrót.

Akwarystyka
Akwaria z szybą wypukłą mają mniejszą objętość faktyczną od akwarium w jakim ja mam akwariowe ryby z prostą szybą, z jakiej przyczyny, gdyż objętość takiego akwarium obliczana jest od najbardziej oddalonego obszaru szyby. To zilustruję to na wzorze akwarium o pojemności 60l z szyba wypukła, to tak naprawdę ma 54 litry. W kwesti pękania tych akwariów, ja osobiście nie słyszałem o takich wypadkach, lecz jednakże wszystko jest możliwe w końcu to szkło, dodatkowo możliwe jest iż większe siły fizyki wody działają na pękatą powierzchnie. Akwariowe ryby rzekomo mniej ładniej się prezentują, widziałem reklamy iż takie akwarium wytwarza większą głębie. Ja tego nie spostrzegłem, jednak kształty rybek się nieco zmieniają.

Proponuję zwykłe prostokątne akwarium, chociaż mówią, iż profilowane przyzwoiciej wygląda. To pierwsze akwarium jest względnie tańsze niż profilowane, a co za tym idzie pokrywa także różni się ceną, a te zaoszczędzone grosze można dorzucić do urządzeń akwarystycznych. Co do obsady to musisz sam jeden się nad tym zastanowić. Ja sam gdybym miał takie akwarium wepchnąłbym tam albo paletki, albo pielęgnice, ale to wszystko zależy od ciebie.

Jeśli jakkolwiek chodziło o wypukłą przednia szybę to ja miałem taki dylemat, ale przekonałem się do klasycznego graniastosłupa. Opowiada się, iż w wypukłej jest doskonalsza głębia, ja w tym miejscu w to nie wierze, rezultat głębszego baniaka można otrzymać przez odpowiednie posadzenie roślin. Opłata także wyższa, większy powikłanie z wykonywaniem szafki na zlecenie, do klasycznego graniastosłupa sam zdołasz zrobić pokrywę, za to na wypukłą szybę jest co niemiara więcej roboty z profilowaniem. Ponadto wypukła szyba psuje jednak jednocześnie trochę wizerunek (zjawisko kuli), no i możesz postawić akwarium jedynie przodem, nie mając możliwości odwrócenia.