Akwarystyka ryby akwariowe lokalne

Pewnego dnia uciskała mnie kwestia nad biotopem polskich wód tzn. akwarium z rybami zimnolubnymi takimi występującymi w polskich rzekach lud jeziorach

Akwarystyka IMG_6712
Ryby akwariowe egzotyczne łatwo dostać i sporo treści możemy o nich zorganizować. Lecz mi do głowy przyszedł koncept na zbiornik dla polskich ryb jakie mam w krajowych rzekach oraz jeziorach. Pragnął bym pielęgnować ławicę Leucaspius delineatus. Jest to rybka nadzwyczaj rozpowszechniona, a niektórzy rozpatrują ją za szkodnika w stawach hodowlanych, więc nie było by kłopotu z jej nabyciem. Ten rodzaj ryb ponoć dorasta przeróżnie podają źródła od 6-8 cm nawet do 10 cm. Pożądał bym posiadać w baniaku ławicę 10-14 rybek do tego w przybliżeniu 6 cierników lub 10 różanek. A co do baniaka to rozmyślałem o zbiorniku więcej niż 200 litrów. Może kiedyś podejmę się tego planu jak na razie to go odłożyłem na półkę.
Noemacheilus barbatulus przykład: Ciało koliste, bocznie ściśnięte tylko w partii trzonu ogonowego. Wąski, dolnie znajdujący się otwór gębowy ma na górnej wardze sześć wąsików, cztery z frontu i dwa w kącikach warg. Brak fałdu podbródkowego.
Przedni otwór nosowy rurkowaty i rozciągły. Nieobecność szpikulca ocznego. Rybka małe, daleko usadowione oczy.